Retur og reklamasjon

Vårt mål er at du skal bli fornøyd med produktene du kjøper hos oss.

Vi tilbyr 14 dagers returrett fra den dagen du mottar varen. Hvis du ønsker å returnere eller bytte en vare, vennligst følg instruksjonene våre.

Bytting av varer kjøpt i nettbutikk:

Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge kontakt Lemalou slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager.
Det er viktig at byttet avklares med oss på e-post (info@lemalou.no) eller telefon (46121048).
Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet. Produktene skal returneres godt innpakket.

Returnere varer kjøpt i nettbutikk:

Om du ønsker å returnere et kjøp gjort i vår nettbutikk sendes bestillingen til vår gårdsbutikk:

Lemalou AS
Smedstadgrenda 29
2022 Gjerdrum

Fyll ut vedlagte angreskjema og legg ved sendingen. Du velger fraktmåte, vi anbefaler sporing. Så snart vi har mottatt din retur vil den behandles. Ved godkjent retur vil pengene refunderes.

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom Lemalous nettbutikk må kjøper innen rimelig tid gi Lemalou beskjed om dette via e-post eller telefon. Kunden må ta kontakt med Lemalou for å få tilsendt ferdig frankert returseddel per mail. Når reklamasjonen er godkjent refunderer vi beløpet, eller sender en ny vare kostnadsfritt tilbake så fremt lagerbeholdningen tillater det. 

Angrerett

Angrerettloven fra 2014 gjelder ved alle kjøp forbrukere foretar i Lemalous nettbutikk. Hos oss vil kjøperen motta angrerettsskjema sammen med ordrebekreftelsen i bestillingen.
Angrefristen utløper etter 14 dager etter den dagen kjøperen har mottatt varene. I denne perioden kan kjøperen uten forpliktelser sende tilbake varene man har mottatt.
Etter dagens angrerettlov av 2014 er angrefristen på 12 mnd dersom kjøperen ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og et standardisert angreskjema. Hvis Lemalou sørger for at denne opplysningen vil bli gitt i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrerettloven § 21 jf. § 8 første ledd bokstav h.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten. Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort, jf. angrl § 25. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesum- men til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten.
Selger har rett til å holde tilbake betalingen til hen har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake. Ved bruk av angrerett må varen være ubrukt, og merkelapper (hang-tags f.eks) må ikke være fjernet fra produktet. Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkupong/rabattkode/rabaterte gavekort, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes. Ved retur og benyttelse av angrerett kan man altså ikke få refundert et høyere beløp enn det man har betalt for varen.
Ved kredittkortkjøp og Vipps vil du få pengene refundert til din konto for varer som er sendt i retur. Betaling via Klarna oppdateres automatisk i Klarna sitt system. 

Bytterett

Det er ingen bytterett på undertøy, bikinier og øredobber.